FANDOM

Ten artykuł jest o rasie obcych i producencie. Dla innych znaczeń tego słowa zobacz Bronie Eridian.

Eridianlogo

Logo Eridian

Eridianie (Eridians) to rasa obcych, którzy stworzyli Vault. Stworzyli także Bronie Eridian, które można znaleźć na Pandorze.

HistoriaEdytuj

Ruinyptannis

Ruiny Eridiańskie

Niewiele jest wiadomo o Eridianach. Ich technologia jest a wiele bardziej zaawansowana niż ludzka. Oprócz stworzenia Vaultu uznaje się także, że to oni pozostawili strażników broniących go. Dowiedziono także, że cała ich cywilizacja została zniszczona w pewnym momencie po stworzeniu Vaultu. Ruiny Eridiańskie można znaleźć w wielu miejscach na Pandorze jako finałowy testament tej cywilizacji.

Poprzez analizę szczątków technologii obcych, ludzkość dokonała wiekowych postępów technologicznych w bardzo krótkim czasie. To także sprawiło, że Korporacja Atlas stała się najpotężniejszą firmą, gdyż to oni pierwsi odkryli i przeanalizowali technologię obcych. Ich znalezisko spowodowało ogromne zainteresowanie korporacji planetami takimi jak Pandora, a później opowieści o Vaulcie.

BiologiaEdytuj

Nic nie wiadomo o fizjologii Eridian, ale ich statuy i strażnicy (Guardians) mają wygląd przypominający mieszankę insekta i człowieka, co spowodowało przypuszczenia, że wyglądali oni podobnie. Zauważalną elementem są ich skrzydła, często błyszczące fluorescencyjnym blaskiem.

SpołecznośćEdytuj

Patricia Tannis twierdzi, że Eridianie zbudowali "społeczność bazowaną na klasach, która jest zdolna do zarówno przywództwa jak i zorganizowanych działań wojennych". Dowiedziała się o tym poprzez przetłumaczenie przy użyciu jej programu zapisków Eridian znalezionych w ruinach - możemy o tym usłyszeć w jednym z jej rejestratorów danych w Rust Commons West. Wydaje się, że byli zaawansowani technologicznie jeśli chodzi o broń i design oraz nie tylko zdolni do stworzenia potęznych broni i systemów, ale także niemal niezwyciężonych broni biologicznych.

BrońEdytuj

Główny artykuł: Bronie Eridian

ArtefaktyEdytuj

Główny artykuł: Artefakty

Więcej z Fandomu

Losowa wiki